Przerabiamy lekturę "Latarnik" H. Sienkiewicza i mamy odpowiedzieć na pytania:
1. Jaki był jego los i od czego zależał?
2. Co przeżywał Skawieński, kiedy objął obsadę latarnika w Aspinwall?
3. Co poczuł latarnik, gdy niespodziewanie otrzymał paczkę z Polskimi książkami?
4. Co poczuł bohater, kiedy musiał opuścić Aspinwall?
HELP!

2

Odpowiedzi

2009-12-19T14:49:14+01:00
3.latarnik poczuł szczęście że ktoś o nim pamięta radość
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T15:09:47+01:00
1. Po przeczytaniu noweli "Pan Tadeusz" pragną on powrócić do swojej ojczyzny i zaczą znów tułaczke.
2. ukojenie, spokój, bezpieczeństwo, doznał ulgi po długiej tułaczce, był szczęśliwy, bo szczęście utożsamiał ze stabilizacją i spokojem, zadowolony z samotności- otaczająca go przyroda dodawała mu odwagi i optymizmu
3. stracił spokój, harmonię, a miejsce spokoju zastąpił silny poryw uczucia wielkiej, niespodziewanej radości, płynącej z miłości do kraju, z cudu, jakim były polskie książki na samotnej wysepce, pojawia się czas na wspomnienia

4.cierpienie, zmęczenie, stracił poczucie bezpieczeństwa, niepokój o własny los, o miejsce, w którym będzie mógł spocząć, jego udziałem będzie strach przed utratą tego, co odzyskał, choć pozostało mu niewiele-książka i uczucia

Mam nadzieje, że pomogłam :)
2 3 2