Pomocy
1.przyjrzyj sie, w jaki sposób niekture sumy algebraiczne można przekształcić do postaci kwadratu sumy algebraicznej
4a²+12a+9=(2a)²+12a+3²=(2a)²+2×2a×3+3²=(2a+3)²
--> opisz kolejne kroki tego przekształcenia.
--> analogicznie przekształć podaną sumę do postaci potęgi
a) 25+10a+a²
b) b²+8b+16
c)4c²+12cd+9d²

2

Odpowiedzi

2009-12-19T15:20:22+01:00
25+10a+a²=a²+5×2a+5²=(a+5)²
b²+8b+16=b²+4×2b+4²=(b+4)²
4c²+12cd+9d²=(2c)²+3×3×2cd+(3d)²=(2c+3d)²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T15:26:49+01:00
A)25+10a+a²=(5)²+10a+a²=(5)²+2*5*a+a²=(5+a)²
b)b²+8b+16=(b)²+8b+(4)²=(b)²+2*b*4+(4)²=(b+4)²
c)4c²+12cd+9d²=(2c)²+12cd+(3d)²=(2c)²+2*2c*3d+(3d)²=(2c+3d)²



1 1 1