Rozwiąż równania..
a) 3(2x+1)-5(12x-7)(6x-1)=23.
b) 0,2x+0,5+5(5x-1)-2,7x=6,5.
c) (3x-1)(2x+7)=6x^ + 31. - te 6x^ ma być do drugiej potęgi.
d) 9x+6-(3x-4)(x+2)=36-3x^ - 3x^ ma być do drugiej potęgi.

Ten znak ^ oznacza ze podana liczba ma byc do drugiej potęgi.

Bardzo prosze o szybką odpowiedz..!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T15:35:49+01:00
A) 3(2x+1)-5(12x-7)(6x-1)=23.
6x + 3 - 60x + 35 = 23
-54x = 23 - 35 - 3
-54x = -15 | : (-54)
x = 0,27(7)
b) 0,2x+0,5+5(5x-1)-2,7x=6,5
0,2x+0,5x + 25x -5 - 2,7x = 6,5
23x = 11,5 | : 23
x = 0,5
c) (3x-1)(2x+7)=6x^ + 31
6x^ + 21x - 2x - 7 = 6x^ + 31
19x = 31 | :19
x = 1,63
d) 9x+6-(3x-4)(x+2)=36-3x^ - 3x^
9x + 6 - 3x^ -6x +4x +8 = 36 - 3x^ - 3x^
7x + 3x^ = 22
2009-12-19T15:45:29+01:00
B) 0,2x+0,5+5(5x-1)-2,7x=6,5
0,2x+0,5+25x-5-2,7x=6,5
22,5x=11 /22,5
x=110/225 (nie jestem pewna tego rozwiązania)
c) (3x-1)(2x+7)=6x^ + 31
6x^+21x-2x-7=6x^+31
19x=38 /19
x=2
d) 9x+6-(3x-4)(x+2)=36-3x^
9x+6-(3x^+6x-4x-8)=36-3x^
9x+6-3x^-6x+4x+8=36-3x^
9x-3x^-6x+4x+3x^=36-6-8
7x=22 /7
x=3i jedna siódma