Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T15:33:32+01:00
Wegiel ma mase atomowa 12 g/mol, czyli w 0.5 tonu bedzie 41666,67 mol.
CO2 ma mase 44 g/mol -> powstanie nam 41666,67 mola CO2 czyli 1,833 tony CO2
2009-12-19T15:37:01+01:00
O2 + C -> CO2
-----0,5t---x
-----12u----44u

z proporcji /na krzyz/:
x=1,83t=1830kg=1830000g

Odp. Ze spalenia 0,5t węgla otrzymamy 1 830 000 g dwutlenku węgla.

2009-12-19T17:13:48+01:00
O2 + C -> CO2
0,5t-x
12u-44u proporcja
x=0,5*44/12
x=1,83t