Odpowiedzi

2009-12-19T15:57:34+01:00
Do ZL nalezało ustalanie wszelkich uchwał reform itp. ZL to grupa ok. 6 tys. osob. Nalezala tam równiez rada doradcza zw. gerunduim w ktorej sklad wchodzili starcy.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T16:01:47+01:00
Zgromadzenie Ludowe w Atenach zbierało się cztery razy w miesiącu. Do podjęcia decyzji wystarczyło, że przybędzie na Zgromadzenie 6000 mieszkańców. Zgromadzenie Ludowe w Sparcie nie odgrywało tak ważnej roli jak w Atenach. Bowiem Spartanie, przyzwyczajeni do dyscypliny wojskowej, nie dyskutowali nad kandydaturami, dokonując wyboru przez aklamację.