Które zdania są prawdziwe a które fałszywe????


1. Cechy niedotyczące płci zlokalizowane na chromosomie X to cechy sprzężone z płcią.
2.Mężczyźni mają dwa allele tego każdego genu.
3. DNA bliźniąt dwujajowych jest identyczny
4.Im bliższe pokrewieństwo tym więcej podobieństw w budowie DNA
5.Recesywne cechy sprzężone z płcią ujawniają się u kobiet w wypadku, gdy przynajmniej jeden allel jest recesywny.
6. U mężczyzn choroba dziedziczna występuje po odziedziczeniu genu recesywnego od matki.
7. Hemofilia to choroba wywołana przez recesywny allel genu oznaczanego umownie małą literą h.

3

Odpowiedzi

2009-12-19T16:02:45+01:00
1. Cechy niedotyczące płci zlokalizowane na chromosomie X to cechy sprzężone z płcią. - P
2.Mężczyźni mają dwa allele tego każdego genu. - F
3. DNA bliźniąt dwujajowych jest identyczny - F
4.Im bliższe pokrewieństwo tym więcej podobieństw w budowie DNA - P
5.Recesywne cechy sprzężone z płcią ujawniają się u kobiet w wypadku, gdy przynajmniej jeden allel jest recesywny. -F
6. U mężczyzn choroba dziedziczna występuje po odziedziczeniu genu recesywnego od matki. -P
7. Hemofilia to choroba wywołana przez recesywny allel genu oznaczanego umownie małą literą h. -P

mam nadzieje, że dobrze ;)
mam nadzieje, że pomogłam ;))) ;*
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T16:07:31+01:00
1.prawda
2.fałsz
3.prawda
4.prawda
5.fałsz
6.fałsz
7.prawda

ps. też mialam to zadanie do domu i mialam całe dobrze ;)
13 4 13
2009-12-19T18:00:12+01:00
1.prawda
2.fałsz
3.prawda
4.prawda
5.fałsz
6.fałsz
7.prawda
8 4 8