Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T16:16:24+01:00
Monsuny- są to wiatry wiejące u wybrzeży Azji połódniowej. Występują dwa rodzaje monsunów letni i zimowy
bryza-wiatr wiejący w ciepłej porze roku. Jego kierunek zmienia się dwukrotnie w ciągu doby
bora-chłodny, suchy i porywisty wiatr wiejący na dalmatyńskim wybrzeżu Morza Adriatyckiego występuje główie zimą.
Monstral-to suchy, zimny, porywisty wiatr wiejący w południowej Francji. Jest on związany z lokalnym układem cyrkulacji powietrza.
Halny-ciepły suchy i porwisty wiatr wiejacy na terenie Tatr
Fen-ciepły suchy i porwisty wiatr wiejacy na terenie Alp
10 3 10
2009-12-19T16:20:39+01:00
Wiatry okresowo zmienne powstają na obszarach kontaktu powierzchni lądowych i wodnych w wyniku różnicy w szybkości nagrzewania się i od­dawania ciepła przez wodę i ląd.

MONSUNY
Monsuny są to wiatry zmienne okresowo. Wywołują układy baryczne powstające nad kontynentem i sąsiadującym z nim oceanem w psozczególnych porach roku. Są charakterystyczne na południowo-wschodniej azji.
* Monsun zimowy: wieje znad oceanu w kierunku kontynentu. Przynosi nad ląd wilgotne powietrze, powodując duże zachmurzenie i intensywne opady deszczu.(Od maja do października)
* Monsun letni- wieje od kontynentu w stronę oceanu. Nad lądem kształtuje pogodę słoneczną i suchą(od października do maja)
11 3 11
2009-12-19T16:22:47+01:00
Wiatry zmienne okresowo powstają na obszarach kontaktu powierzchni wodnych i lądowych w wyniku różnicy w szybkości nagrzewania się i od­dawania ciepła przez ląd i wodę.

i co???
10 2 10