Odpowiedzi

2009-12-19T16:20:11+01:00
A+aq+aq^2=61
a+aq=11+aq^2
aq^2=25
a(1+q+q^2)=25/q^2(1+q+q^2)=61
36q^2-25q-25=0
i rozwiązać.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T16:26:17+01:00
A, aq, aq² - ceny ksiazek

a+aq+ag² = 61
a+aq = aq²+11
układ rownan
a(1+q+q²)= 61
a(1+q-q²) =11

a(1+q+q²)=61
a(1+q-q²)=11

a=61/(1+q+q²)
61/(1+q+q²) * (1+q-q²) = 11
61(1+q-q²) = 11(1+q+q²)

61 +61q -61q² = 11+11q+11q²
72q²-50q -50 = 0
36q²-25q-25 = 0
Δ= 625 +3600= 4225
√Δ=65
q=25-65/72 = -40/70∉D [q musi byc wieksza od zera bo inaczej cena drugiej ksiazki bylaby ujemna]!
q=25+65/72=90/72=1,25

a(1+q-q²) =11
a(1+1,25-1,5625) = 11
a(0,6875) = 11
a = 11/0,6875 = 16



2 4 2