Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m² wody zimnej i 7m² wody ciepłej i zapłacili 54 zł. W kwietniu zużyli 7m² wody zimnej i 6m² wody ciepłej i zapłacili 50 zł.Ceny w marcu i kwietniu były takie same.Ile kosztuje 1m² wody zimnej a ile ciepłej? Zadanie z układem równań

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T16:23:48+01:00
X- cena wody ciepłej
y- cena wody zimnej

{7x+6y=54 /*6
{6x+7y=50 /*(-7)

{42x+36y=324
+{-42x-49y=(-350)
------------------------
-13y=(-26) /:(-13)

{y=2
{6x+14=50 /-14

{y=2
{6x=36 /:6

{y=2
{x=6

Odp.: 1 metr sześcienny wody ciepłej kosztuje 6 zł, a 1 metr sześcienny wody zimnej kosztuje 2 zł.
2009-12-19T16:24:54+01:00
Z-woda zimna
c-woda ciepła

6z+7c=54
7z+6c=50
z=(50-6c)/7
(300-36c)/7 + 7c = 54 /7
300-36c +49c = 378
13c=78
c=6
6z+42=54
z=2