Zadanie 1
wiedząc, że długość granic Polski wynosi 3495km, oblicz, jaki procent stanowi granica morska - 440 km...

ZADANIE 2 UZUPEŁNIJ ZDANIA
Do 1989 roku Polska graniczyła z trzema państwami. Obecnie graniczy z .... krajami. Najdłuższą granice Polska ma z..... a najkrótszą z.....
Od wschodu nasz kraj graniczy z ... , ... i ... . Natomiast od zachodu z ... a od północy z Obwodem Kaliningradzkim, który należy do ...


Zadanie
obicz w stopniach rozciągłość równoleżnikową i południkową Polski

Zadanie
Oblicz w kilometrach rozciągłość południkową Polski, pamiętając, że łukowi 1 stopnia południka odpowiada długość 111,2 km

Zadanie uzupełnij tekst
Polska leży pomiędzy ... stopnia szerokości geograficznej północnej a ... stopni i ... min szerokości geograficznej północnej pomiędy ... stopni i ... min długości geograficznej ..., a ... stopni ... min długości geograficznej...

Zadanie
Wymień cechy położenia Polski w europie


Ciekawe czy ktoś rozwiąże wszystko... było by super

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T20:13:39+02:00
Zadanie 1
3495 - 100%
440 - X
X= (440*100)/3495 = 12,58%
odp:Granica MOrska stanowi 12.58% Polski.

Zadanie 2
Polska Graniczy z 7 państwami.
Najdłuższa Granica Polska ma z : Czechami
a najkrótsza z : Litwą
Od wschodu graniczymy z: Litwą Białorusią i Ukrainą
Od zachodu graniczmy z : Niemcami
od Północy z Rosja

Cechy położenie Polski w Europie:
Pozytywne:
- występowanie dużej ilości szlaków handlowych;
- łatwy dostęp do morza;
- ułatwiony handel wodny;
- łagodny klimat dla mieszkańców;
- różnorodne ukształtowanie terenu;
- ciekawa turystyka.

Negatywne:
- występowanie dwóch czasów urzędowych z racji przynależności do dwóch stref czasowych;
- zmienne wysokości Słońca nad horyzontem w momencie górowania w kolejnych porach roku;
- 7 niebezpiecznych sąsiadów, zagrożenie w okresie wojen.
2009-09-13T20:29:55+02:00
Do 1989 roku Polska graniczyła z trzema państwami. Obecnie graniczy z 7 krajami. Najdłuższą granice Polska ma z (Ukraina lub Niemcy),a najkrótszą z Litwą. Od wschodu nasz kraj graniczy z Ukrainą, Białorusią i Litwą. Natomiast od zachodu z Niemcami, a od północy z Obwodem Kaliningradzkim, który należy do Rosji.

Dalej nie wiem :D