Pan Piotr wpłacił 2000 zł do banku ''Fortuna" , w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6 % w stosunku rocznym. Oblicz, ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Piotrowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadziony podatek w wysokości 19 %. Jaki będzie stan konta pana Piotra po roku oszczędzania

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T16:36:51+01:00
Na początku - 2000zl
po roku - 2000zl * 6% + 2000zl = 2000zl * 6 / 100 + 2000zl = 2120zl
odsetki - 2120zl - 2000zl = 120zl
odsetki z odprowadzonym podatkiem - 120zl * (100-19)% = 120zl * 81% = 120zl * 81 / 100 = 97,2zl
stan konta po roku oszczedzania = 2000zl + 97,2zl = 2097,2zl
2009-12-19T16:38:31+01:00
94%
2000*106/100 = 2120
2120 - 2000 = 120 zł
100-19 = 81%
81/100*120 = 97.2 zł
odsetki wyniosą 120-97.2 = 22.8 zł

Odp: Panu Piotrowi zostanie na koncie 2097.2 zł
4 5 4