Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T16:38:58+01:00
* 18 października 1920 - zwycięstwo Polski z bolszewicką Rosją w wojnie polsko-bolszewickiej.
* II (sierpień 1920) i III (maj-lipiec 1921) powstania śląskie.
* 16 grudnia 1922 - pierwszy prezydent Rzeczypospolitej, Gabriel Narutowicz, zginął w zamachu.
* przewrót majowy.
* budowa portu w Gdyni.
* złoty zastąpił markę polską.

Na świecie

* narodziny faszyzmu we Włoszech.
* śmierć Lenina; sekretarzem generalnym partii bolszewickiej został Józef Stalin.
* wprowadzenie prohibicji w USA.
* Charles Lindbergh dokonał pierwszego przelotu nad Atlantykiem bez międzylądowań.
* Alexander Fleming odkrył pierwszy antybiotyk - penicylinę.
* radio stało się popularnym medium.
* 1924 - pierwsze Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Chamonix.
* 1924 - powstało Studium Biblicum Franciscanum w Jerozolimie.
* 1927 - początek kina dźwiękowego. Pierwsze rozdanie nagród Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej (późniejsze Oscary) w Hollywood.
* październik 1929 - początek wielkiego kryzysu.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T16:40:27+01:00
Lata dwudzieste XX wieku były okresem gwałtownego rozwoju samochodów ciężarowych i transportu ciężarowego. We wczesnych latach dwudziestych, samochody ciężarowe były często wyposażone w napęd łańcuchowy i pełne, gumowe opony. Kiedy pierwszy samochód ciężarowy Volvo, nazwany "Serią 1", zjechał z linii produkcyjnej w 1928 r., oczom Szwedów ukazał się pojazd z wałem napędowym, pneumatycznymi oponami i w pełni zabudowaną kabiną kierowcy.