Zadanie 1.

Czy boki trójkąta mogą miec podane ponizej długości?
a) 5cm,7cm,6cm.
b)2,5m, 3,5m, 6m.
c)70cm, 0,7m,1cm
d)10cm,10m, 0,01km

Wyjaśnij dlaczego,zrób rozwiązanie :D
Zadanie 2.

Czy kąty trójkąta mogą miec podane miary?
a)35 stopni,65 stopni,90 stopni
b)1,5 stopnia, 0,5 stopnia,178 stopni
c)25 stopni i 16 min. , 50 stopni,104 stopnie i 44min


Wyjaśnij dlaczego,zrób rozwiązanie :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T16:52:40+01:00
Czy boki trójkąta mogą miec podane ponizej długości?
a) 5cm,7cm,6cm. - Tak, bo 5+6 > 7
b)2,5m, 3,5m, 6m. - Nie ponieważ 2,5 + 3,5 = 6 a powinno być większe niż 6.
c)70cm, 0,7m,1cm - Tak, bo 0,7m + 1cm > 70cm
d)10cm,10m, 0,01km - Tak, bo 0,01km + 10cm > 10m

Czy kąty trójkąta mogą miec podane miary?
a)35 stopni,65 stopni,90 stopni - 190. nie, suma nie powinna przekraczać 180.
b)1,5 stopnia, 0,5 stopnia,178 stopni - Tak suma daje 180.
c)25 stopni i 16 min. , 50 stopni,104 stopnie i 44min - Tak. Suma daje 180.
28 4 28
2009-12-19T16:55:43+01:00
1.
a) 5cm,7cm,6cm - moga
b)2,5m, 3,5m, 6m - nie moga
c)70cm, 0,7m=70cm,1cm - moga
d)10cm,10m=1000cm, 0,01km=10m=1000cm - moga

zrobilam tak, poniewaz suma kazdych 2 bokow trojkata musi byc dluzsza od trzeciego

2.
a)35^+65^+90^=190^ - nie moga
b)0,5^+1,5^+178^=180^ - moga
c)25^16"+50^+104^44"=180^ - moga

"-minuta
^-stopień
1^=60"

zrobilam tak, poniewaz wszystkie katy w kazdym trojkacie musza miec laczna miare 180^
9 4 9