Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:10:39+01:00
Dass, ob i weil - spójniki, po których występuje szyk poboczny.
Wtedy orzeczenie jest na końcu zdania. np.: Ich weiß, dass er krank ist.
31 4 31
2009-12-19T17:12:25+01:00
Po tych spójnikach zawsze czasownik idzie na koniec zdania :)
7 3 7
2009-12-19T17:55:18+01:00
Weil - poniewaz , bo , gdyz ,np :

Ich muss zum Arzt gehen, weil ich eine Grippe habe. - Ja muszę iść do lekarza, ponieważ mam grypę.
Przy zadawaniu pytania w języku niemieckim użycie ob na początku zdania jest niepoprawne! np. Ob gehst du mit mir ins Kino? - to zdanie powinno brzmieć: Gehst du mit mir ins Kino?
po "weil" obowiązuje szyk zdania podrzędnego.
7 3 7