Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:16:18+01:00
2009-12-19T17:19:14+01:00
Rozwiązanie:



Kształt liścia – ważna cecha rozpoznawcza roślin. Kształt liścia jest bowiem charakterystyczny dla poszczególnych gatunków. Zdarza się jednak nierzadko, że na tej samej roślinie występują liście różnego kształtu - zjawisko takie określane jest mianem heterofilii (różnolistności). Do rozpoznawania, czyli oznaczania gatunków roślin stosuje się tzw. klucze. Każdy klucz posługuje się specyficzną terminologią. Na opis liścia składają się na przykład szczegółowe opisy jego części, kształtu, osadzenia na łodydze. Nie bez znaczenia jest też rodzaj ulistnienia oraz nerwacja.



Kształt Blaszki liściowej Bluszczu -


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/pl/thumb/4/4f/Brzegi-blaszek0002.jpg/450px-Brzegi-blaszek0002.jpg (Skopiuj brazek i wklej do ramki linku w przeglądarce).


( Rodzaje liści - jest tu blaszka liściowa bluszczu! - do obrazka powyżej!) Brzegi blaszek: A. liść całobrzegi, B. liść karbowany, C. liść ząbkowany, D. liść piłkowany, E. liść podwójnie piłkowany, F. liść ząbkowany z kolcami, G. liść poszarpany, H. liść falisto wcięty.



Myślę że pomogłem ;) Można na Naj ?!
1 5 1
2009-12-19T21:06:10+01:00
Proszę bardzo

Bluszcz
kształt liścia: sercowy
kształt blaszki liściowej: prosty
2 4 2