Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:15:56+01:00
Dana jest funkcja liniowa f(x), ktorej wykres jest rownolegly do wykresu funkcji y=x+2 i przechodzi przez pumkt A(4,3).podaj wzor funkcji f(x).


y=x+2
Jest to funkcja liniowa. Równoległa do niej jest ta która ma ten sam współczynnik. tutaj a=1, czyli funkcja równoległa ma wzór:
y=x+b
Podstawiamy pkt: A(4,3)
3=4+b
b=-1
wykres funkcji to y=x-1
2009-12-19T17:28:03+01:00
Wykres funkcji musi by równoległy do y+x+2 czyli musisz to przekształcić:
-y=x+2 /(-1)
y=-x-2
f(x)= ax+b, ale żeby wykres był róznoległy to a musi być równe tej funkcji wyzej czyli wynosi (-1), więc
f(x)= -x+b
podstawiamy pkt A
3=-4+b
b=7
f(x)= -x+7 <-- to jest wykres funkcji