[krótkie] Mam trzy mięśnie: gładki - szkieletowy - sercowy
I muszę umieć kilka szczegółów o każdym z nich.

Nie chcę wycinka z neta na pół strony tylko kilka suchych cech np. do gładkiego że (kształt- spłaszczone... ilość jąder-1... funkcja-współtworzy ściany narządów... tylko nie wiem czy to akurat dobrze)...
I tak może z 3-4 cechy... Zresztą powiem wprost, chcę tyle abym po napisaniu tego dostał ten jeden punkt na klasówce :D hehe

ps. Jeżeli ktoś w 1 klasie Liceum miał właśnie sprawdzian z histologii albo się na tym zna to proszę aby napisać to bo wtedy przyda mi się wasza pomoc (za którą przyznam oczywiście nowe, kolejne punkty). Ale chcę w ogóle wiedzieć czy ktoś to umie (zresztą może ktoś się zgłosić na PRIV)

2

Odpowiedzi

2009-12-19T17:23:58+01:00
1. Mięsień gładki
- działa niezależnie od woli i świadomości człowieka
- jest zdolny do ciągłego lecz bardzo powolnego kurczenia się
- jest elementem budowy naczyń, ścian przewodu pokarmowego, ścian moczowodów, pęcherza moczowego, cewki moczowej

2. Mięsień szkieletowy
- zbudowany z silnie wydłużonych, walcowatych komórek, zawierających wiele położonych obwodowo jąder
- zbudowane są z niego m.in. wszystkie mięśnie szkieletowe kręgowców
- pracują one zależnie od woli, szybko ulegają zmęczeniu
- ich skurcze są krótkotrwałe, ale silne

3. Mięsień sercowy
- występuje tylko w mięśniu sercowym
- dzięki dobremu ukrwieniu jest zdolny do ciągłego wysiłku
- wykorzystuje przede wszystkim procesy tlenowe
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:32:03+01:00
Miesien gładki:

-Otaczają większość narządów wewnętrznychnaczyniami
Czynność mięśni gładkich: nie zależy od naszej woli
Pełnią one żywotne funkcje:
- tłoczą płyny przez nerki i pęcherz
- przesuwają pokarm w przewodzie po karmowym
- regulują przepływ krwi w naczyniach krwionośnych
- nadają kształt soczewkom oczu i rozszerzają źrenice
Ilosc jąder:
duża ilość


Mięsien szkieletowy

występowanie : przy kości
-obecne poprzeczne prązki
-mięśnie szkieletowe pracują parami
- umożliwiają wykonywanie ruchów
-pracują zaleznie od naszej woli
-wiele jader


Mięsień sercowy:

-włókna w mięśniu sercowym są widlasto rozgałęzione zaś jądra komórkowe ułożone są centralnie,
-wykonuje regularne skurcze
-pracuje niezaleznie od naszej woli
-poprzecznie prązkowany


1 5 1