Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:19:54+01:00
Jeżeli wysokość ma 5cm i dzieli trójkąt na 2 równoramienne to podstawa ma 10cm, a pozostałe boki 5cm. Czyli:
P=a*h/2
P=10cm*5cm/2=25cm^2
Ob.= 2*5cm+10cm=20cm

Odp.: Pole tego trójkąta wynosi 25 cm kwadratowych, a obwód 20 cm.



proszę o najlepszą odp.;)
1 4 1
2009-12-19T17:24:50+01:00
H=5
Gdy wysokość dzieli trójkąt na 2 równoramienne to h=½a, dlaczego? Bo tylko wtedy h i ½ podstawy będą równe i będą to trójkąty równoramienne. Również gdy wysokość dzieli trójkąt na 2 równoramienne musi to być również trójkąt równoramienny.
5=½a
a=10cm

P=½*h*a
P=½*10*5=25 cm²

mamy podstawę nie mamy boku. Liczymy z pitagorasa
b-bok trójkąta
b²=h²+(½a)²
b²=5²+5²
b²=50
b=5√2cm

Ob=2*b+a
Ob=2*5√2cm+10cm=10cm+10√2cm=10(1+√2)cm.
Ja bym tak to zrobił. Można jeszcze pod √2 podstawić 1,41 ale to jak kto chce ;d
1 4 1