Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:34:49+01:00
A) od wyrażenia he Ilias poiesis – pieśń o Ilionie, czyli Troi
b) od imienia głównego bohatera - Odysa
11 4 11
2009-12-19T17:35:01+01:00
A) Nazwa wzięła sie od nazwy miasta Ilion - czyli Troji.
b) Od imienia bohatera - Odyseusza
9 4 9
2009-12-19T17:38:38+01:00
A) Iliada- Tak inaczej nazywana była Troja.Tytuł utworu pochodzi od wyrażenia he Ilias poiesis – pieśń o Ilionie (Troi).
W dziele są przedstawione epizody wojny trojańskiej.

b)Odyseja -nazwa pochodzi od imienia króla Itaki- Odyseusza. Dzieło opowiada o jego tułaczce.
11 4 11