Odpowiedzi

2009-12-19T17:46:32+01:00
03*W --0*------------ 23*E

26*4minuty = 104 minuty = 1 h 44 min

Odp: Wschód słońca w Hrubieszowie nastąpi 1h 44 minuty wcześniej niż w Madrycie...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:52:40+01:00
Warszawa 21 stopni szerokości geograficznej wschodniej, Hrubieszów 23 stopnie --//--,
Madryt 3 stopnie szerokości geograficznej zachodniej.

1stopień- 4minuty
15stopni- 1godzina

23-21=2 - różnica stopni pomiędzy Hrubieszowem, a Warszawą
Ponieważ leżą na tej samej półkuli (wschodniej).
2 * 4= 8 min - różnica czasu pomiędzy W-wą, a Hrubieszowem.
(8min później!!!).

21+3=24 - różnica stopni pomiędzy W-wą, Madrytem.
Ponieważ leżą na innych półkulach stopnie się dodaje!

24 *4 = 96min = 1h 36min - różnica czasu pomiędzy W-wą, Madrytem (czas jest wcześniej!!!)
1 5 1