Mamy trzy dzbanki A, B, C o odpowiednio 8, 5, 3 kwarty. Dzbanek A jest napełniony sokiem. Chcemy podzielić sok na dwie równe części przelewając z jednego naczynia do drugiego i nie używając przy tym innych naczyń. Jak to zrobić ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T18:06:44+01:00
Z A przelac do B (5) z B (2) do C (3) nastepnie z c(0)do a( 6) z B (0) do C(2) nastepnie z A (1) do b(5) zB(4) do C(3) oraz z C(0) do A (4)
w A i B jest po 4 kwarty soku

w nawiasach zapisane jest ile kwart soku zostaje po kazdym przelaniu. Skomplikowane ale myślę że zrozumiesz
1 5 1
2009-12-19T18:42:24+01:00
Z b do C wszystko
z a do b 4
a=4
b=4
c=8
2009-12-19T18:45:49+01:00