Odpowiedzi

2009-12-19T17:46:10+01:00
Limfocyty B wytwarzaja przeciwciala, ktroe unieszkodliwiaja obce ciala. Limfocyty T, tzw. komorki pamieci, przekazuja informacje do pozostalych leukocytow i "zapamietuja" dana chorobe, by w przyszlosci szybciej zaszla reakcja odpornosciowa.
Makrofagi wchlaniaja i trawia obce ciala.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:46:50+01:00
- limfocyty B - odpowiedzialne za odpowiedź odpornościową humoralną (produkujące przeciwciała niszczące antygeny).

- limfocyty T - odpowiedzialne za odpowiedź odpornościową komórkową (niszczą komórki obce dla organizmu).

- makrofagi - fagocytoza
6 3 6
2009-12-19T17:50:31+01:00
Makrofagi-krwinki białe o dużych rozmiarach, które wchłaniają i trawią drobnoustroje oraz wytwarzają substancje hamujące namnażanie się wirusów

limfocyty B,które wytwarzają przeciwciała; zapamiętują obce antygeny, aby przy następnym kontakcie móc szybciej na nie zareagować

limfocyty T, które rozpoznają i zapamiętują obce antygeny oraz przekazują informacje o zagrożeniu innym krwinkom białym
3 3 3