Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:51:41+01:00
Odp,
Zbiór par A = {(1,1),(2,1),(3,1),(4,1)} opisuje funkcję, bo
każdemu elementowi ze zbioru {1,2,3,4} przyporządkowano
dokładnie jeden element ze zbioru { 1}.
Jest to funkcja stała.
b) Zbiór par B nie opisuje funkcji tylko pewną relację.
Jednemu elementowi ze zbioru {1} przyporządkowano aż 4 różne
elementy ze zbioru {1,2,3,4).
2009-12-19T17:52:44+01:00
Poprawna odpowiedź to
a) A={(1,1), (2,1), (3,1)

Uzasadnienie
W funkcji każdej X jest przyporządkowania dokładnie jedna wartośc Y.