Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:53:51+01:00
Niemetale cechują następującymi własnościami:

=> izolatory
=> wysoka elektroujemność
=> własności kwasowe
=> formują one kryształy
=> mają zwykle niższe temperatury topnienia i wrzenia niż metale o zbliżonych masach atomowych.

Pozdrawiam :)
4 3 4
2009-12-19T17:54:50+01:00
-występują w 3 stanach skupienia
ciało stałe np węgiel
ciecz np brom
gaz np tlen
-niskie temperatury topnienia
i wrzenia
-żle przewodzą prąd elektryczny i ciepło z wyjątkiem grafitu
-są kruche
3 2 3
2009-12-19T17:55:22+01:00
Izolatory

duża elektroujemność

tlenki niemetali wykazują własności kwasowe

formują one kryształy, nieposiadające połysku i niemające gładkiej powierzchni

posiadają zwykle niższe temperatury topnienia i wrzenia
3 2 3