Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T17:58:11+01:00
100%-30%=70%=0,7

0,7 -------------- 14
1 -------------- x

0,7x=14 |:0,7
x=20

klasa liczy 20 osób.
2009-12-19T17:58:10+01:00
Na klasową wycieczkę wyjechało 14 uczniów, pozostałe 30% klasy pozostało w szkole.ilu uczniów liczy ta klasa

x-liczba uczniów

14+30%x=x
14+0,3x=x
0,3x-x=-14
-0,7x=-14:(-0,7)

x= 20

Odp. Klasa liczy 20- stu uczniów.
2009-12-19T17:59:55+01:00
Dane:
x- liczba uczniów w klasy
14- liczba uczniów na wycieczce
30% klasy zostało w szkole
Rozw.
14- 70%
1 osoba - 5% bo 70 przez 14 = 5
30/5=6
odp. zostało w szkole 6 osób
1 5 1