!!!UWAGA!!!PILNE!!!
DAJE NAJLEPSZE I OCENE 5!!

Prosze o jakies ogolne informacje o Bilbli. Krotko i zwiezle ale nie w kilkunastu zdaniach ani na kilka stron ;)

Bardzo prosze jak korzystacie z jakis zrodel np. interent to zeby podac link skad to opracowaywaliscie. Z gory dzieki ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T18:04:57+01:00
-składa sie ze starego i nowego testamentu
-stary testament opisuje dzieje przed narodzeniem chrystuse a nowy po jego narodzeniu
-Nowy testament został spisany dopiero około 300 rne
-Składa się on z Ewangelii św Marka, Pawła, Łukasza i Mateusz
-zawiera również Apokalipsę spisaną przez św Jana
-stary testament jest zarówno św księgą chrześcijan i żydów
-opisuje dzieje Chrystusa
2009-12-19T18:18:02+01:00
Biblia -zbiór ksiąg uważanych za święte w judaizmie(Stary Testament) i chrześcijaństwie(Nowy i Stary Testament).
Przez chrześcijan uznawana za księge świętą(Pismo Święte), czyli pisaną pod natchnieniem Ducha Świętego. Nie znaczy to,ze zawiera ona słwa samego Boga, lecz raczej,że wyraża jego myśli.Biblia powstała w ciągu wielu wieków.Przez 2tysiąclecia Biblia odgrywałą ogromną role w kulturz światowej,do czasów oswiecenia(XVIIIwieku) także w nauce.Zawarte w niej idee kształtowały wzory postaw życiowych,zwłaszcza w średniowieczu. Biblia jest żródłem wielu gatunkó literacjich,np.przypowiesci,pieśni,psalmu,hymnu,listu.


źrodła:
Podrecznik do języka polskiego
encyklopedia PWN