Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T18:20:25+01:00
312cm² - 240cm² =72cm²
72cm² :2 = 36cm²
Pp = a*a
36cm² = √6 cm
czyli bok podstawy wynosi 6cm

240cm² : 4 = 60cm²
60cm² : 6cm =10 cm - wysokość graniastosłupa

V = Pp * h
V = 36cm² * 10 cm =360cm³

Odp: Objętość tego graniastosłupa wynosi 360cm³
2009-12-19T18:26:07+01:00
A - krawędź podstawy
h - wysokość
Pb=4*a*h
Pc=4*a*h+2*a²
Pc-Pb=4*a*h+2*a²-4*a*h=2*a²
2*a²=72
a²=36
a=6
Pb=4*a*h
h=Pb/(4*a)=240/(4*6)=10
V=a²*h=6²*10=360cm³