Odpowiedzi

2009-12-19T18:15:33+01:00
To dwa konflikty zbrojne w starożytnej Grecji między Atenami i Spartą.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T18:17:18+01:00
Peloponeska wojna (431-404 p.n.e.), wojna o przywództwo w Grecji, którą prowadziły ze sobą Ateny (i ich sprzymierzeńcy) oraz Sparta i Związek Peloponeski. Przyczyny wojny były zarówno natury ekonomicznej (potęga Aten i jej Związku, wypierająca z rynków zachodnich i północnych Spartę i jej sojuszników), jak i politycznej (demokracja Aten i oligarchia Sparty).