Odpowiedzi

2009-12-19T18:23:15+01:00
ENZYMY W DWUNASTNICY:
trypsyna,
chymotrypsyna,
elastaza,
karboksypeptydaza,
amylaza trzustkowa,
laktaza,
sacharaza,
maltaza – powoduje rozkład maltozy (powstałej z rozkładu skrobi) na dwie cząsteczki glukozy,
lipaza trzustkowa,
deoksyrybonukleaza,
rybonukleaza.



Trypsyna jest endopeptydazą, to znaczy że rozcina wiązania
peptydowe wewnątrz łańcucha białkowego, dzieląc go na krótsze
fragmenty - peptydy. W przeciwieństwie do działającej w żołądku
pepsyny - trypsyna jest aktywna w środowisku zasadowym.


elastaza- z makrofagów w otoczeniu pęcherzyków płucnych powoduje
rozpad włókien elastycznych, pęcherzyki płucne łączą się w duże,
workowate przestrzenie i z powodu ograniczenia wentylacji
rozwija się niewydolność oddechowa.

KARBOKSYPEPTYDAZA- enzym należący do grupy egzopeptydaz,
pod wpływem którego ulegają rozkładowi hydrolitycznemu
C - końcowe wiązania peptydowe białek, w wyniku czego
uwolnione zostają pojedyncze aminokwasy.

Laktaza jest enzymem wytwarzanym w rąbku szczoteczkowym nabłonka
jelita cienkiego. Należy do grupy enzymów β-galaktozydaz, jest
odpowiedzialna za hydrolizę laktozy na monocukry glukozę i galaktozę.

Laktaza jest niezbędna w procesie trawienia przy hydrolizie laktozy
zawartej w mleku. Niedobór tego enzymu powoduje zespół objawów
określanych jako nietolerancja laktozy. Większość dorosłych ludzi
cierpi na tę dolegliwość.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T18:23:55+01:00
Enzymy w dwunastnicy: trypsyna, chymotrypsyna, elastaza, karboksypeptydaza, amylaza trzustkowa, laktaza, sacharaza, maltaza – powoduje rozkład maltozy (powstałej z rozkładu skrobi) na dwie cząsteczki glukozy, lipaza trzustkowa, deoksyrybonukleaza, rybonukleaza.
2 4 2
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T18:25:19+01:00
Proszę bardzo ... do dwunastnicy pakuje sie żółć i sok trzustkowy
wszystko masz świetnie wytłumaczone (dzialanie) w załączniku
1 3 1