Puls ziemi do klasy 2 gi str 40
1.Wyjaśnij dlaczego pomimo wielu wad rolnictwa uprzemysłowionego, rolnictwo ekologiczne w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo jest nadal słabo rozwinięte.
przy zdaniach charakteryzujących rolnictwo intensywne wpisz litere "I" a przy opisujących rolnictwo ekstensywne "E"
a)wymaga znacznych nakładów finansowych
b)występuje mała wydajność hodowli zwierząt
c)wprowadza się rośliny zmdyfikowane
d)cechuje sie duzymi nakładami siły robczej
e)stosuje się sztuczne nawadnianie pól
f)otrzymuje sie wysokie plony
3.wymień kilka roślin modyfikowanych genetycznie
4.wymień kilka państw, w których uprawia sie rośliny zmodyfikowane genetycznie
5.napisz czy chciałbys się zywić roślinami zmodyfikowanymi genetycznie.uzasadnij swoja odpowiedź
proooooooooszee!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T18:33:01+01:00
1. Rolnictwo ekologiczne daje małe plony,a potrzebuje dużych nakładów finansowych.
a)E
b)E
c)I
d)E
e)I
f)I
3.kukurydza, ziemniaki, pomidory
4.Brazylia, Rumunia, Hiszpania
5. Do końca nie wiadomo czy żywność genetycznie modyfikowana jest dobra dla naszego organizmu. Żywność hodowana w hodowli ekologicznej na pewno jest zdrowsza i pożywniejsza.
5 4 5
2009-12-19T18:34:18+01:00
Zad.1 (tj.3 w ćwiczeniówce)

W krajach wysokorozwiniętych tereny uprawne są skażone pestycydami ,przez co rolnictwo ekologiczne nie zyskuje takiej popularności jak w krajach o niskim poziomie gospodarczym.

Zad2 (tj.4)
I
E
I
I
E
I
(co do tego zadania nie jestem pewna )

Zad.3(tj. 5 b))
Soja ,kukurydza,złoty ryż,sałata produkująca szczepionkę,

Zad.5
Nizina Chińska

Zad.6
Ja na pewno nie chciałabym żywić się roślinami modyfikowanymi genetycznie,są to rośliny o dziwnie skomplikowanych DNA ,niektóre z nich zawierają trujące substancje.

Mam nadzieję ,że pomogłam :)



4 4 4