Odpowiedzi

2009-12-19T18:29:54+01:00
Bakterie zamiast jądra materiał genetyczny paciorkowiec
Protisty są jednokomórkowe pantofelek
Rośliny zawierają chloroplasty buk
Grzyby ich ciało to plecha, ściana komórkowa z chityny borowik szlachetny
Zwierzęta są cudzożywne lis
2009-12-19T18:31:22+01:00
1. Bakterie
(K)rólestwo: bakterie
(C)echa charakterystyczna: ich organelle nie są otoczone błoną
(P)rzykład: Pałeczka Okrężnicy

2. Protista
K: protisty
C: pellikula, specjalna błona komórkowa zbudowana z jednej (dwóch lub trzech) błon białkowo-lipidowych, podścielona warstwą szklistą zawierającą włókniste struktury (mikrotubule, aktomiozynę)
P: Zarodziec malaryczny

3. Rośliny
K: rośliny
C: samożywność, możliwa dzięki zdolności do asymilacji
P: pszenica

4. Grzyby
K: grzyby
C: sposoby rozmnażania
P: muchomor sromotnikowy

5. Zwierzęta
K: zwierzęta
C: odbierają bodźce zewnętrzne za pomocą receptorów i reagują na nie odruchami
P: pies
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T18:38:59+01:00
Bakterie cecha:
*brak jadra komórkowego mitochondriów oraz siateczki śródplazmatycznej.
przykład: sinice

Protista cecha:
* w jednej komórce zachodza wszystkie czynności życiowe
przykład:pantofelek, wirczyk

Rośliny cecha:
* w komórkach chloroplastów zawierają barwniki asymilacyjne
np.róża, kapusta


Grzyby cecha:
*są org.cudzożywnymi. Część z nich prowadzi pasożytniczy tryb życia, a niektóre mogą atakować człowieka i powodować choroby np.grzybice.
np. pieczarka, pleśń

Zwierzęta cecha:
*posiadają zmysły, rozmnażają sie, oddychają, żywią, przechodza w nich procesy życiawe, posiadaja rozum, poruszaja sie, zmieniaja.
np.kot, pies,itp