Odpowiedzi

2009-12-19T18:48:24+01:00
Objętość naczynia
V=π*r²*h=π*5²*3=75*π cm³
objętość kropli
Vk=(4/3)*π*r³
r=1mm=0,1cm
Vk=(4/3)*π*0,1³=1,33*π*10^-3 cm³
n=75*π/(1,33*π*10^-3)=56391
2009-12-19T18:55:23+01:00
1.
Pole podstawy = π*5² = 25π

V naczynia =25π*3 = 75π cm³


2.
1mm = 0,1 cm

V kuli = 4/3πr³

4/3π*(0,1)³= 4/3π*0,001 cm³

3.
75π÷(4/3π*0,001) = 75 ÷ (4/3*1/1000) = 75 ÷ 4/3000 = 75*3000/4 = 56250.


Najlepsza Odpowiedź!
  • Rafe
  • Rozwiązujący
2009-12-19T19:00:41+01:00
Walec:
r = 1/2*10 = 5cm
V = πr²*h = π*5²*3 = 75π
V = 75πcm³ => 75000πmm³

Kula:
r = 1/2*2mm = 1mm
V = 4/3πr³ = 4/3πmm³
V = 4/3πmm³

Rozwiązanie:
75000π : 4/3π = 75000*3/4 = 225000/4 = 56250
Odp: Pojemnik napełni 56250 kropel wody.
1 1 1