Zapisz w postaci układu równań:
a) Liczba a jest o 3 większa od liczby b. Średnia arytmetyczna liczb a i b jest równa 14,5.
b) Liczba x jest o 8 mniejsza od liczby y. Liczba y jest 3 razy większa od liczby x.
c) Liczba u jest o 6 większa od liczby v. Suma liczb u i v jest 4 razy większa od v.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T18:41:38+01:00
A)
a-3=b
(a+b):2=14,5
b)
x+8=y
y=3x
c)
u-6=v
u+v=4v
2009-12-19T18:43:20+01:00
A)
a=b+3
(a+b)/2=14,5

b)
x=y-8
3x=y

c)
u=v+6
u+v=4v
2009-12-19T18:59:56+01:00
A) 3a=b
a+b/2 =14,5
b)x-8=y
3y=x
c)u+6=v
u+v=4v