Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T19:46:41+01:00
Komórka pobiera różne substancje potrzebne jej do wytworzenia energii i nazywa się to: przenikanie- tam wymiana substancji przebiega spontanicznie. Może być też transport aktywny- w tym transporcie trzeba dostarczyć energii (przez metabolizm).
A substancje pobierane przez komórkę to zapewne jakieś mikrocząsteczki obojętne elektrycznie. Odżywianie.

Jeśli chcesz więcej poszukaj tutaj lub na Wikipedii

http://draco.uni.opole.pl/zaklady/zepr/polski/pracownicy/dman/blony/energia.htm

http://sciaga.nauka.pl/index.php/id=index/dept=54/cath=221/sc_id=8729/title=Transport_Substancji_W_Organizmach_ywych

2009-12-19T20:29:30+01:00
Błona komórkowa - (funkcje) półprzepuszczalna, dwukierunkowy transport substancji
2009-12-19T20:57:31+01:00
Nie jestem pewna czy to o to chodzi ale chyba będzie to:
-transport aktywny(wymaga on energii)
-dyfuzja prosta(nie wymaga energii)
-dyfuzja ułatwiona(też nie wymaga energii)