Odpowiedzi

2009-09-13T20:06:33+02:00
Ogień pierwszym ludziom dawał ciepło , światło ,ochronę prze drapieżnikami
. Dzięki niemu ludzie mogli gotować potrawy. Sztuka rozniecania ognia jest to sztuka którą obdarzyli nas pra ludzie .
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T20:07:31+02:00
Dla historii człowieka umiejętność rozniecania ognia była bardzo znacząca. Po pierwsze mogli się ogrzać przy ognisku, co znacząco zmniejszyło smiertelność ludności. Po drugie mogli zasmakować ciepłego jedzenia, które było zdrowsze dla organizmu. Po trzecie odstraszał drapieżników, czyli ochraniał.
10 4 10
2009-09-13T20:23:25+02:00
Człowiek dzięki opanowaniu ognia, wykonał prawdziwy krok milowy w rozwoju cywilizacji. Dzięki ogniu człowiek pierwotnym mógł:
- Smażyć mięso i inne posiłki;
- Suszyć się i ogrzewać w zimne, deszczowe dni;
- Wypalać cegły na domy;
- Bronić się w nocy przed dzikimi zwierzętami;
6 4 6