Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T18:59:08+01:00
Bok kwadratu - x
pole kwadratu - x²
bok powiększonego - X+40/4=x+10
(x+10)²=x²+200
x²+20x+100=X²+200
20x=100
x=5
bok kwadratu przed powiększeniem miał długość 5cm, po powiększeniu 5+10=15cm
2009-12-19T19:26:31+01:00
A - bok oryginalnego kwadratu
a2 - bok zwiększonego kwadratu


Ob = 4 * a

Ob2 = Ob + 40cm
Ob2 = 4 * a2
Ob + 40cm = 4 * a2
a2 = (Ob + 40) / 4 = (4*a + 40) / 4 = a + 10

P = a*a
P2 = a2 * a2 = (a+10) * (a+10) = a*a + 20a + 100
P2 = P + 200
P + 200 = a*a + 20a + 100
a*a + 200 = a*a + 20a + 100
200 = 20a + 100
100 = 20a
a = 5
2009-12-19T19:29:28+01:00
A- bok kwadratu
40:4=10
(a+10) - bok zwiekszony o 10
a kwadrat - pole kwadratu
(a+ 10) kwadrat- pole kwadratu o zwiekszonym boku
a kwadrat+200= a kwadrat+ 100+20a
200-100=20a
a=5
Odp; mniejszy bok ma dł=5cm