1.Podstawą graniastosłupa jest romb o boku 3 cm i wysokości 2 cm. Wysokość graniastosłupa jest równa 7 cm. Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa.

2. Podstawą tego graniastosłupa jest prostokąt o bokach 0,5 dm i 7 cm. Wysokość graniastosłupa jest o 4 cm dłuższa od krótszej krawędzi podstawy. Oblicz objętość i pole powierzchni tego graniastosłupa.


Róbcie bez pierwiastków, bo jeszcze nie miałam . Piszcie obliczenia i wzory. Znam wyniki do zadań, ale nie podam , bo możecie coś namieszać . A ja dam naj. Błędne zgłaszam jako spam. i pisze na skrzynke że źle jeśli nie poprawisz wstawiam jako błędną .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T19:12:44+01:00
Zad.1
2Pp = 2* 3 *2 cm = 12 cm²
4 Pb = (3*7)* 4 = 84cm²
Pc = 96 cm²
odp. Pole powierzchni graniastosłupa wynosi 96 cm²

Zad.2
0,5dm = 5cm
h = 5+4 = 9cm
V = 5*7*9 = 315cm³
P = 2*5*7+2*5*9+2*7*9 = 286cm²
odp. Pole graniastosłupa wynosi 286cm² a objętość 315cm³.
2009-12-19T19:12:18+01:00
1.Podstawą graniastosłupa jest romb o boku 3 cm i wysokości 2 cm. Wysokość graniastosłupa jest równa 7 cm. Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa.

Pc=2Pp+Pb
Pp=a*h
a=3cm
h=2cm
Pp=3*2=6cm²
Pb=4a*H
H=7cm
Pb=4*3*7
Pb=84cm²

Pc=2Pp+Pb
Pc=2*6+84
Pc=12+84=96cm²


2. Podstawą tego graniastosłupa jest prostokąt o bokach 0,5 dm i 7 cm. Wysokość graniastosłupa jest o 4 cm dłuższa od krótszej krawędzi podstawy. Oblicz objętość i pole powierzchni tego graniastosłupa.

a=0,5dm=5cm
b=7cm
H=a+4
H=5+4
H=9cm

V=Pp*H
V=a*b*H
V=5*7*9
V=315cm³

Pc=2Pp +Pb
Pc=2*a*b+2*a*H+2*b*H
Pc=2*5*7+2*5*9+2*7*9
Pc=70+90+126
Pc=286cm²