Odpowiedzi

2009-12-19T19:07:13+01:00
Kasztelan - urzędnik loklany mieszkajacy w średniowiecznej polsce
wojewoda - terenowy organ administracji rządowej w województwie i zwierzchnik zespolonej administracji rządowej na terenie województwa.
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T19:07:19+01:00
Kasztelan zarządzał wojskiem a wojewoda zastępował władcę i dowodził wojskiem
15 3 15
2009-12-19T19:31:07+01:00
1.- Wojewoda- Namiestnik króla, księcia lub cesarza sprawujący władzę nad pewnym terenem kraju ( Podczas wojny dowodził pospolitym ruszeniem ze swoich ziem).

2.- Kasztelan- Podlegający królowi, księciu lub cesarzowi
pan grodu obronnego (później zamku) i okolicznycz ziemi, wsi.
17 4 17