Odpowiedzi

2009-12-19T19:16:31+01:00
Ponieważ ustrój władzy był wadliwy i rozbiory Polski. Szlachta nie płaciła podatków
liberum veto( jeden poseł mógł tak powiedzieć a cały sejm był zerwany) wolne elekcje [(wybieranie nowego króla) magnaci przekupowali szlachtę i innych głosujących żeby głosowali na tego który pasuję magnatą
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T19:16:43+01:00
Najazd protestantów na panstwo i "sympatia" okazywana im przez roznowiercow polozyly kres polskiej tolerancji religijnej. W 1658 roku sejm uchwalil wypedzenie arian z panstwa. Mnozyly sie napady na protestanckie domy i swiatynie. Rzeczpospolita stawala sie wtedy krajem, w ktorym wyznawcy innych religii niz katolicka czuli sie gorzej
3 5 3