Podstawą graniastoslupa jest kwadrat o boku 3 cm, a jego wysokosc jest rowna 8cm . Jak zmieni sie objetosc graniastoslupa, jesli dwukrotnie zwiekszymy
a) krawedz podstawy graniastoslupa
b) wysokosc graniastoslupa.

Znam wynik . Zglaszam bledne , a nagradzam poprawne .

3

Odpowiedzi

2009-12-19T19:32:01+01:00
Objętość tego graniastosłupa to 3*3*8=72cm3
a)objętość zwiększy się 4x(jeżeli podstawa miałaby zostać kwadratem) ->288cm3
objętość zwiększy się 2x(jeżeli tylko jeden bok miałby się zwiększyć 2x i podstawą miałby zostać prostokąt) ->144cm3
b)objętość zwiększy się 2x ->144cm3

ad. a)było 3^2*8 mnożymy przez dwa bok podstawy czyli.
(2*3)^2*8=36*8=288cm3 czyli zwiększyła się 4x
ad. b)bylo 3^2*8 mnożymy przez 2 wys. czyli
3^2*2*8=144cm3
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T19:33:02+01:00
V=pole pdst (pp) * H
a= 3 cm
H=8cm
V1= 3*3*8=72cm sześciennych
a) a=3*2=6cm
V2=6*6*8=288cm sześciennych

b) H=8*2=16cm
V3=3*3*16=144 cm sześciennych

Poproszę o 5 gwiazdek i najlepsza
12 4 12
2009-12-19T19:32:59+01:00
V = S * h , gdzie S to pole podstawy


a) V= (2S)² = 4S²
b) V = S*2h=2Sh

z czego wnioskuję że:


a) zwiększy się 4 razy
b) zwiększy się dwukrotnie
1 1 1