Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T19:39:14+01:00
Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie opowiada historię napadniętego człowieka, na którego nieszczęście nie zwracali uwagi przechodzący obok ludzie. Jedynie Samarytanin, gdy zobaczył cierpiącego, postanowił mu pomóc. Słowa Jezusa zawarte w tej przypowieści pouczają nas, by być wrażliwym na czyjąś krzywdę i nieszczęście, by nie przechodzić obojętnie obok ludzkiego cierpienia. Nauka zaprezentowana tutaj nie straciła na swojej aktualności. Wzór zachowania samarytańskiego człowieka miłosiernego i litościwego, który wie, że miłość bliźniego wyraża się w trosce o dobro drugiego człowieka, jest godny naśladowania również w dzisiejszych czasach.
1 5 1
2009-12-19T19:46:34+01:00
Dziś mówimy miłosierny Samarytanin o kimś kto bezinteresownie poświęca czas dla innych.

Wydarzenie to rozegrało się na drodze z Jerozolimy do Jerycha. pewien człowiek została napadnięty przez zbójców którzy go ograbili i cięzko pobili. Mineło go kilka ludzi i nikt mu nie pomógł. W końcu nadjechał samarytanin nie zwracał uwagi na to że pokrzywdzony jest żydem zobaczył w nim człowieka bliźniego brata który potrzebuje pomocy zaopiekował się nim nie żałował czasu wysiłku pieniędzy. Gdy zostawił go w gospodzie zapłacił gospodarzowi prosił by niczego nie żałowano pokrzywdzonemu, a on, wracając ureguluje wszystkie rachunki. Okazał się dobry, litościwy, miłosierny, bezinteresowny.
1 5 1