Odpowiedzi

2009-12-19T19:42:48+01:00
W jednej szyszce sosny znajduje się około 35 nasion. Do obsadzenia jednego ara szkółki leśnej potrzeba sadzonek wysianych z 5000 nasion. Ile szyszek należy zebrać, aby obsadzić 1,5 ha szkółki leśnej (1 ha = 100 a)?

1,5ha = 150 a

150 a * 5000nasion = 750000 nasion

750000 : 35 = 21429 szyszek
2009-12-19T19:43:56+01:00
1,5*100*5000/35=750000/35=21429(pełnych szyszek)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T19:50:25+01:00
1szyszka-35 nasion
1ar - 5000nasion
1,5h=150arów
150*5000=750000
750000:30=ok 21429 szyszek