Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T19:45:36+01:00
Sprzęt i odczynniki:
-woda
-ziemniak
-przezroczysta miska
-sól
Przebieg doświadczenia:
-do miski wlewamy wodę
-wrzucamy ziemniora:)
-ziemniak opadł na dno, z powodu większej gęstości niż woda
-do miski wsypujemy 10 łyżeczek soli
-ziemniak unosi się na powierzchni wody, z powodu mniejszej gęstości niż wodny roztwór soli.

Pozdrawiam poproszę o 5 gwiazdek i najlepsza
7 3 7
2009-12-19T19:45:54+01:00
Przygotuj cienką rurkę szklaną długości około 1m, zatkaną od dołu szczelnym korkiem(lub zalepioną plasteliną). Zaznacz pisakiem na rurce jednakowe odcinki, np.10-centymetrowe. Napełnij rurkę wodą(prawie do pełna), zostawiając mały pęcherzyk powietrza i zatkaj ją rónież od góry korkiem czy plasteliną. Odwróć rurkę wylotem do dołu- zaobserwój ruch pęcherzyka powietrza. Za pomocą zegarka ze stoperem zmierz zcas poptrzebny pęcherzykowi powietrza na przebycie każdego odcinka drogi i zanotuj go.
2 3 2