Odpowiedzi

2009-12-19T19:46:44+01:00
Kontrakcja-zmniejszanie objętości
dyfuzja-samorzutne mieszanie się substancji

Materia ma strukturę ziarnistą,oznacza to ze wszystkie ciała zbudowane są z cząsteczek a cząsteczki zbudowane są z atomów. Atom składa się z jadra atomowego i otaczających go elektrodów.Jądro atomowe składa sie z protonów i neutronów.Protony mają ładunek elektryczny dodatni, natomiast neutrony sa elektrycznie obojętne. Neutrony i protony zbudowane są z kwarków.

P.S Liczę na Naj ;))
5 4 5
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T19:47:09+01:00
Hipotezę o cząsteczkowej budowie ciał potwierdza zjawisko dyfuzji, czyli samorzutnego mieszania się różnych substancji.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T19:47:56+01:00
Kontrakcja-zmniejszanie objętości
dyfuzja-samorzutne mieszanie się substancji

na przykład mieszanie się substancji. Jak wlejesz atrament do wody to nawet bez mieszania łączą się. To dzięki temu, że cząsteczki obu substancji zamieniają się miejscami itd aż w końcu substancje się wymieszają.
5 3 5