Zad 10
Oblicz drogę, jaką przebędzie ciało poruszające się ruchem jednostajnym przyspieszonym w czasie t = 5s. Jeżeli jego prędkość końcowa v=20m/s, zaś początkowa jest równa 0m/s.
Odp. s = 50m


podac wzory o obliczenia rozwiazanie musi sie zgadzac

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T19:48:12+01:00
A=(vk-vo)/t---->(vk-vo)/a---> t=5s
s=(vk^2-vo^2)/2a---->s=50m
2009-12-19T19:59:16+01:00
A=(vk-vo)/t
t=(vk-vo)/a
t=5s

s=(vk^2-vo^2)/2a
s=50m
  • Użytkownik Zadane
2009-12-19T20:04:16+01:00
Przyspieszenie=zmiana predkości ÷ czas
a=20÷5=4m/s²
s=50m/s
a- przyspieszenie
s-droga