Odpowiedzi

2009-12-19T20:00:36+01:00
Hodowla zwierząt utrudniona jest ze względu na występowanie muchy tse-tse a mucha tse-tse to rodzaj owadów zaliczany do rzędu muchówek, występujący w Afryce. Znanych jest ok. 20 gatunków tse-tse. Wyglądem przypominają muchę domową, są nieco większe, brunatnoszare lub żółtobrunatne, mają silnie wydłużone narządy gębowe typu kłującego.

Żywią się krwią ludzi i zwierząt, są niezwykle żarłoczne, potrafią jednorazowo wessać krew w ilości dwukrotnie przekraczającej ciężar ich ciała. Jako żywiciele pośredni świdrowców przyczyniają się do roznoszenia groźnych chorób, m.in. śpiączki afrykańskiej i nagany.

Larwy tse-tse rodzą się żywe, przechodzą rozwój w bagnistej ziemi, gdzie ulegają przepoczwarczeniu i po ok. 6 tygodniach przeobrażają się w owady dorosłe. Do najbardziej znanych gatunków należą Glossina morsitans, roznosiciel śpiączki i nagany, oraz Glossina palpalis, roznosząca śpiączkę.
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T20:00:27+01:00
Ponieważ w Kotlinie Konga jest zbyt gorąco, oraz jest zbyt mało opadów, aby bydło mogło przeżyć.
31 2 31
2009-12-19T20:53:00+01:00
Dlatego że występuje tam mucha tse-tse która przenosi wiele chorób np.śpiączkę afrykańską.
19 4 19