Wyjaśnij związki frazeologiczne:

związki frazeologiczne wskazujące na uczucia pozytywne:

czuć się jak w siódmym niebie,ujrzałam świat przez różowe okulary ,chciałam przychylić komuś nieba , byłam dumna jak paw, czułam się wolna jak ptak,

związki frazeologiczne wskazujące na uczucia negatywne:

krew mnie zalała , wpadłam jak śliwka w kompot, stanęłam jak wryta , czułam się zmieszana z błotem , serce waliło jak młot

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T20:08:17+01:00
Czuć się jak w 7 niebie -być szczęśliwym
ujrzałam świat przez różowe okulary- patrzeć świat pozytywnie
chciałam przychylić...-chcieć komuś bardzo pomóc
byłam dumna jak paw-być z czegoś bardzo dumnym i chodzić z podniesioną głową
czułam się wolna..-można robić co się chce nie być od nikogo uzależnionym
krew mnie zalała-strasznie się zdenerwować
wpadłam jak śliwka..-wydała się tajemnica która miała zostać w sekrecie
stanęłam jak wryta-zaskoczona,zdziwiona
czuła się zmieszana z błotem-ktoś kogoś obraził bardzo
serce waliło mi jak młot-przestraszona
7 4 7
2009-12-19T20:20:28+01:00
Czuć jak w siódmym niebie - wszystko jest po twojej myśli , jest tak jak ty chcesz . doznać wielkiego szczęścia
ujrzałam świat przez różowe okulary - nie widzę żadnego zła wokoło , wszystko wydaje mi się takie dobre
chciałam przychylić komuś nieba- chciałam sprawić żeby ktoś czuł się szczęśliwy i spełnić jego marzenia .
być dumna jak paw - szczycić się swoją wygraną i powodzeniem .
czułam się wolna jak ptak - życie bez żadnych oporów , na luzie , można robić co się chce .


krew mnie zalała - byłam bardzo zła
wpadłam jak śliwka w kompot - mieć spore kłopoty bez wyjścia
stanęłam jak wryta - nie dowierzałam sytuacji , byłam zaskoczona
czułam się zmieszana z błotem - nie wiedziałam co zrobić
serce waliło jak młot - byłam przestraszona
5 4 5