Grupa zmotoryzowanych turystów zwiedza ciekawe miejsca w Polsce. Turyści dysponuja samochodami osobowymi mogącymi jechać z średnia prędkością 80km/h i samochodami campingowymi jadącymi 60km/h. Oblicz ile wcześniej musi wyjechać z Krakowa do Łodzi grupa samochodów campingowych, aby obie grupy dojechały jednocześnie. Z Krakowa do Łodzi jest 250 km.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T20:17:21+01:00
Pierwszej grupie zajmie to 250/80 = 3⅛h
Drugiej 250/60 = 4 i 1/6h

25/6 - 25/8 = 100/24 - 75/24 = 25/24h = 1h 2min i 30 sekund



Powinni wyruszc 1h 2min i 30 sekund wcześniej.
2009-12-19T20:21:30+01:00
Pierwsza gr. - 250/80 = 3⅛h

Druga gr.- 250/60 = 4 i 1/6h

25/6 - 25/8 = 100/24 - 75/24 = 25/24h = 1h 2min i 30 sekund



Odp: musieli wychechać wcześniej o 1h 2min i 30 sekund wcześniej.
2009-12-19T20:28:39+01:00
Znak "/" zastepuje znak kreski ułamkowej
v=s/t
gdzie
v-predkosc
s-droga
t-czas
przekształcamy wzor
v=s/t /*t
s=v*t /:v
t=s/v
t=250km/80km/h
t=3 godz 7 minut 30 sekund - czas drogi I grupy
t=250km/60km/h
t≈4 godz 10 minut - czas drogi II grupy
Następnie
3 godz 7 minut 30 sekund trzeba odjać od 4 godz 10 minut
najlepiej zamienić wszystko na sek
1 godz to 3600sek
(4*3600)+600=15000sek (4 godz 10 minut
(3*3600)+(7*60)+30=11250 (3 godz 7 minut 30 sekund)
15000sek-11250sek=3750 sek
3750sek=62,5minuty
ODP: Grupa samochodów campingowych musi wyjechać 1godz i 2 minuty 30 sekund wcześniej, aby obie dojechaly jednoczesnie.