Oblicz, jakiej temperatury powietrza moze spodziewac sie turysta na szczycie Giewontu (1894 m n.p.m) jezeli w Kuznicach(1025 m n.p.m) wynosi ona 17 stopni C -celcjusza.
prosze o rozwiazanie zadania jak najszybciej. daje naj..
plis pomozcie.. z gory dziekuje..

3

Odpowiedzi

2009-12-19T20:24:04+01:00
1894 m.n.p.m. - 1025m.n.p.m. = 769 m. n.p.m.
769 m.n.p.m. : 100 m = 7, 69
7, 69 x 0,6 = 4,614 = około 5 stopni celsjusza
17 stopni - 5 stopni = 12 stopni celsjusza
Na 100% dobrze. Robiliśmy to na lekcji..
1 4 1
2009-12-19T20:27:21+01:00
Temperatura powietrza spada o 0,5 stopnia na każde 100 m wzniesienia
więc 1894 -1025 =869
czyli 17 stopni + 4,7 =21,7c
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T20:27:37+01:00
Temperatura spada o 0,5C na 100 m
1894-1025=869
869:100=8,69 ~ 9
9*0,5=4,5~5
17-5 = 12


1 4 1