Zad 5
Pociąg jadący ze średnią prędkością 60km/h przebywa pewną trasę w ciągu
3 godzin. Z jaką średnią prędkością musiałby przebyć ją w ciągu 2 godzin 24 minut?
Odp. 75km/h

podac wzory zamiany jednostek obliczenia rozwiazanie musi sie zgadzac z podanym prosze o szybkie rozwiazanie

2

Odpowiedzi

2009-12-19T20:24:22+01:00
V(śr1)=60km/h
t(c1)=3h
v(śr)=s(c)/t(c) => s(c)=v(śr)*t(c)
s(c2)=180km

t(c2)=2 i 24/60h=2,4h
s(c1)=180km
v(śr)=s(c)/t(c)
v(śr2)=75km/h

;)

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T20:24:54+01:00
V=s/t
obliczam drogę jaką przebywa pociąg
s=V*t=60*3=180 [km/h*h=km]
obliczam nową prędkość
24min=24/60h=0,4h
t=2,4h
V=s/t=180/2,4=75 [km/h]